Wearables
Zoals elke nieuwe technologie op de werkvloer brengen ook ‘wearables’ als Google Glass nieuwe vragen met zich mee. Wat zijn de voordelen en nadelen voor organisaties? En hoe stel je beleid op rond ‘wearables’?
Wat zijn ‘wearables’ als Google Glass eigenlijk?
Voor degenen die er nog kennis mee hebben gemaakt: wearables zijn apparaten die je aan je lichaam draagt, waarin de technologie van het apparaat (voortdurend) contact heeft met de drager. Die technologie is dan een verlengstuk van het lichaam, denk bijvoorbeeld aan een mobiele telefoon die je tijdens het hardlopen aan je arm bevestigt, die je hartslag meet. Een ander kenmerk is dat je het apparaatje niet eerst aan hoeft te zetten voordat het werkt, het is namelijk direct beschikbaar op het moment dat je het nodig hebt. Een vorm hiervan is Google Glass, een draagbare computer in de vorm van een bril. Het apparaatje geeft informatie weer zoals een smartphone dat doet, maar dan zonder je handen te gebruiken. Zo kun je op een klein schermpje in je ooghoek je informatie zien, je kunt het mee surfen op internet en foto’s maken. Allemaal gestuurd via je eigen stemgeluid of, als je dat wil, het gebruikspaneeltje aan de zijkant.
![](https://primary.jwwb.nl/public/s/a/n/temp-ezybxgwiecpouqlqdeyy/pasted-imageThuMay312018102858GMT0200West-Europazomertijd.png)
Maak jouw eigen website met JouwWeb